Thursday, November 13, 2008

Masuk Rumah, Ketuk Pintu, Masuk Blog, Ketuk ........


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Salam pembuka bicara tanda tertubuhnya blog ini yang akan menjadi log book kepada pengembaraan aku di muka bumi Allah yang Maha Esa ini, insyaAllah. Semoga menjadi catatan dan saksi pengalaman jalan sikit2 kat bumi Allah yang Maha Esa, insyaAllah.Moga-moga ada rezeki. Orang kata, jauh perjalanan luas pemandangan. Tapi, kalu dah luas dan banyak sangat tuh, kadang2 boleh lupa camtu je kalu tak catat. Jadi, aku nak catat la sikit2 kat sini. Moga2 boleh la ingat sampai ke tua. Paling koman pun, bila aku dah tua esok2, cucu-cucu duk keliling, boleh la aku nak kasik deme tahu, "haaa, atuk da penah pergi da situ, sini..haaa." Haaa, aku pun tak tahu dah ape aku dah melalut. Mungkin sebab terlampau kering idea sangat, aku p kutip idea2 longkang la kot jadi ayat pun taraf cam longkang.

Haaa, dah2x, jap ag korang pun naik muak baca ayat-ayat merepek panjang2, baik aku henti kat sini je repekan dan kerepek2 aku nih. Cuma orang kata, nak masuk rumah, ketuk pintu bagi salam, nak makan basuh tangan, nak buat blog baru nih, buat la jugak pendahuluan, betul ye idak? Teman pon bukannye gheti sangat bendalah2 nih...


Dengan ini, adalah diharapkan Travelogue aku nih dapat memberikan manfaat sedikit sebanyak kepada semua, bukanlah hanya sekeping getah sekerap yang penuh dengan repekan pembuang masa.


Waakhirulqalam, ma'assalamah wailalliqa'.

No comments: